10+1 tanács a sportorvostól

Nem kérdés: a gyermekek testi-lelki, szellemi fejlődéséhez elengedhetetlen a rendszeres mozgás, sportolás. Gondoljunk csak a szervezet egészséges fejlődésére, a szervek optimális működésére, az önbizalom kialakulására vagy éppen a stressz elviselésére. A sportorvos.hu összeszedte a tizenegy legfontosabb indokot, amiért a gyerekeknek érdemes sportolni. Ti milyen érveket tudtok még a sport mellett?

1. Minden gyermek legalább napi 60 percet töltsön el szabadban való játékokkal.
2. A képernyő elött töltött idő (TV, video, video játékok, stb.) ne legyen több 60 percnél.
3. A szülők mutassanak jó példát sportos, aktív életmódból.
4. A szülők serkentsék az iskolát arra, hogy a gyermekek vonzóbb, jobb testnevelésben részesüljenek.
5. A gyermekek iskolán kivüli, vagy iskolai órák utáni mozgásprogramja legyen változatos, tartalmazzon minél több fajta sportmozgást.
6. Ha a gyermek túlsúlyos, vagy kövér igen fontos, hogy rendszeresen mozogjon, azonban legalább fél évente ellenőrizze orvos és tanácsos dietetikussal való konzultáció is.
7. Versenyszerű sportolás kezdetekor feltétlenül szükséges sportorvosi vizsgálat annak eldöntése céljából nincs-e valamilyen sportolást kizáró szervi elváltozás.
8. A versenyzés körülményeit a gyermek korának megfelelő korcsoport előírásai szabályozzák. A gyermekek edzéseit gondosan kell megtervezni, időtartamuk rövidebb, mint a felnőtteké.
9. A pubertás kora elött nem ajánlatos versenyszerű súlyemelés, vagy hosszútávfutás
10. Helyesen táplálkozó gyermekek általában nem szorulnak táplálékkiegészítőkre, ha valamilyen okból mégis sor kerülne használatukra ajánlatos sportorvossal, vagy dietetikussal való megbeszélés.
11. A legfontosabb: olyan sportot űzzön a gyermek, amely számára örömöt jelent!

Legnépszerűbb cikk

11+1 variáció fogócskára